[ 15.05.2005 ]

تحريم انتخابات

اطلاعيه کنگره مليت های ايران


یکشنبه ٢۵ ارديبهشت ١٣٨۴ – ١۵ مه ٢٠٠۵
هموطنان گرامی !
نهمين دوره انتخابات رياست جمهوری در شرايطی برگزار می شود که رزيم اسلامی چه در عرصه داخلی و چه در صحنه بين المللی بيش از هر زمان ديگر تحت فشار افکار عمومی بوده مورد انتقاد شديد برخی از دول دموکرات غربی نيز قرار گرفته است. از يکسو نارضايتی عمومی در درون کشور افزايش يافته، آگاهی ملی در ميان مليت های تحت ستم به حد کافی رشد کرده و بيداری ملی وارد مرحله جديدی شده است. از سوی ديگر پايما ل کردن حقوق بشر، سرکوب اقليت های ملی و پيگيری پروژه دستيابی به بمب اتمی ، اين رژيم را در عرصه بين المللی منزوی کرده است.
از اينرو تدارک برگزاری انتخابات رياست جمهوری زمينه های مناسبی را برای عوامفريبی و انحراف افکار عمومی از معضلات گره ای داخلی وخارجی فراهم نموده است. مدتی است که جمهوری اسلامی با بکار گرفتن دستگاه تبليغاتی خود تلاش ميورزد تا به انتخابات رياست جمهوری پر بها داده و آنرا بعنوان انتخاباتی آزاد و دموکراتيک معرفی کند. در حاليکه رياست جمهوری به لحا ظ سلسله مراتب حکومتی هرچند بعداز مقام ولايت فقيه قرار دارد ليکن اختيارات محدود آن توسط نهادهای متعدد و به شيوه های مختلف باز هم محدودتر ميشود. تجربيات هشت ساله رييس جمهور فعلی گواه اين واقعيت است. بنابراين، جدا ازاينکه فرد فرد کانديداها از غربال شورای نگهبان ميگذرند ومهر تاًييد مقام ولايت فقيه را بر پيشانی دارند، جدی گرفتن اين انتخابات و بها دادن به نقش رييس جمهوری ، افتادن به دام عوامفريبی رژيم است.
جمهوری اسلامی علاوه بر ايجاد جو اختناق در سطح کشور، ستم مضاعفی را نيز بر مليت های عرب، بلوچ، کرد، ترکمن، آذربايجانی و ديگر اقليت های ملی روا ميدارد. هنوز چند ماهی از روی کار آمدن اين رژيم نگذشته بود که جنبش حق طلبانه ترکمن ها و بدنبال آن حرکت ملی ودموکراتيک کردها با خشونت تمام سرکوب شدند.
جديدترين عمل سرکوبگرانه رژيم به خون کشيدن تظاهرات مسالمت آميز برادران عرب در اهواز است که مطالباتی جز احقاق حقوق لگدمال شده خويش نداشتند و ندارند.
اکنون زمان آن فرارسيده است که تمامی مليت های ايران ، باتوجه به نيروی بالفعل عظيمی که نهفته دارند، بيش از اين، حق کشی های عريان، تبعيض های نژادی و سرکوب های خونين را تحمل نکنند و با اتحاد عمل فراگير خود اعتراضات گسترده ای را تدارک ببينند.
نخستين قدم اين اقدام مشترک را می توان با تحريم وسيع انتخابات رياست جمهوری برداشت. کشور کثيرالمله ايران بجای انتخابات نمايشی نياز مبرم به تغييرات بنيادين دارد. ايجاد چنين تغييراتی با حضور جمهوری اسلامی در صحنه سياست غيرممکن است. تجربه تلخ بيست وپنجسال گذشته بوضوح نشان داد که همه سردمداران رژيم از ولايت فقيه گرفته تا رييس جمهوری آن هدفی جز حفظ و تثبيت نظام قرون وسطايی موجود ندارند. از اينرو يکپارچگی همه نيروهای درون حکومتی ، همگونی سياست ضد مردمی و تدابير وعمليات مشترک خود جهت سرکوب جنبش های ملی ، از مشخصات بارز جمهوری اسلامی است. در اين عرصه تفاوتی ماهوی بين ولايت فقيه و رييس جمهوری آن وجود ندارد.
کنگره مليت های ايران همه هم ميهنان گرامی را به تحريم وسيع انتخابات رياست جمهوری فرا می خواند. تحريم اين انتخابات بوضوح نشان خواهد داد که جمهوری اسلامی ، برخلاف ادعای سردمداران آن ، از پشتيبانی مردم برخوردار نبوده در ميان آنها مقبوليتی ندارد. مردم ايران مدتهاست که از رژيم اسلامی روی برتافته اند.
در بحبوحه انتخابات رياست جمهوری مؤثرترين شيوه مبارزه عليه جمهوری اسلامی تحريم گسترده اين انتخابات و نافرمانی عمومی است ؛ اگر اين نافرمانی بتدريج به اعتصابات و اعتراضات عمومی فرارويد، قطعاً رژيم اسلامی را از پای درخواهد آورد.

کنگره مليت های ايران فدرال شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۸۴
1ـ جبهه متحد بلوچستان

2ـ جبهه ملی آذربايجان

3ـ جنبش فدرال دموکرا ت آذربايجان

4ـ حزب دموکرات کردستان ايران

5ـ حزب مردم بلوچستان
6ـ حزب همبستگی دموکراتيک اهواز
7ـ سازمان دفاع از حقوق ملی خلق ترکمن

8ـ کانون فرهنگی آذربايجان
9ـ کومله ـ سازمان انقلابی زحمتکشان کردستان ايران

 

___________________________________________

*در همین رابطه‌:

اطلاعیه کومه‌له

اطلاعیه ای به تاریخ 24 اردیبهشت 1384 با عنوان"اطلاعیه کنگره ملیت های ایران" در ارتباط با برگزاری نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران ، انتشار یافته است و نام کومه له هم به عنوان امضا کننده  در پای متن آمده است.

بدین وسیله به اطلاع می رسانیم که مفاد این اطلاعیه مورد تایید ما نیست. ونیز از آنجایی که این متن قبل از انتشار  به اطلاع و نظر ما نرسیده است، این شیوه از کار را مغایر با رعایت اصول و موازین فعالیت  مشترک قلمداد می کنیم و امیدواریم که چنین روشی در آینده تکرار نشود

کومه له مواضع خود را در خصوص تحریم انتخابات از طریق گوناگون و از جمله با انتشار اطلاعیه کمیته مرکزی به اطلاع همگان رسانیده است.

نماینده کومه له در کنگره ملیت های ایران فدرال – ناهید بهمنی

16 ماه می 2005

 

  ده‌نگ‌وباس

  سیاسه‌ت

  كۆمه‌ڵایه‌تی

  هونه‌رو ئه‌ده‌ب

  ژنان

  زانست

  نێونه‌ته‌وه‌یی

  په‌رلان

  ئاگاداری

______________

  ئاڕشیو‌:

05/2005

04/2005

03/2005

02/2005

01/2005

12/2004

11/2004

10/2004

09/2004

08/2004

07/2004

06/2004

05/2004

04/2004

03/2004

02/2004

01/2004

12/2003

[Mediya.Net 2000 - 2005 © Copyright]